[Solved] Can't follow in Social app [however, can now be followed]

My YunoHost server

Hardware: Old laptop or computer
YunoHost version: 11.2.8.2
I have access to my server : Through SSH | through the webadmin | direct access via keyboard / screen | …
If your request is related to an app, specify its name and version: Nextcloud Version installée : 27.1.4~ynh1 with Social app v0.6.1

Description of my issue

I coudln’t follow, neither be followed on a fresh install of nextcloud on a fresh install of yunohost as explained here Nextcloud social app can't follow nor be followed .

I found a solution to able to be followed and made a PR for that, I changed the redirect nginx rule
location = /.well-known/webfinger { return 301 /nuage-nextcloud/index.php$uri; }
to
location = /.well-known/webfinger { return 301 /nuage-nextcloud/index.php$request_uri; }

However, I still can’t follow any external account, I face the same issue as here : #1813

I can follow local users though?


Mon serveur YunoHost

Matériel: Vieil ordinateur
Version de YunoHost: 11.2.8.2

J’ai accès à mon serveur : En SSH | Par la webadmin | En direct avec un clavier/écran | …
Si votre requête est liée à une applicatio, précisez son nom et sa version: Nextcloud Version installée : 27.1.4~ynh1 with Social app v0.6.1

Description du problème

Je ne pouvais pas suivre, ni être suivi sur une nouvelle installation de nextcloud sur une nouvelle installation de yunohost comme expliqué ici Nextcloud social app can't follow nor be followed .

J’ai trouvé une solution pour pouvoir être suivi et fait un PR pour cela, j’ai changé la règle de redirection nginx
location = /.well-known/webfinger { return 301 /nuage-nextcloud/index.php$uri ; }
en
location = /.well-known/webfinger { return 301 /nuage-nextcloud/index.php$request_uri ; }

Cependant, je ne peux toujours pas suivre de compte externe, je rencontre le même problème qu’ici : #1813

Je peux toutefois suivre les utilisateurs locaux.

EN :
Well, I have to moderate my previous message. It seems like there is only one account I can’t follow, the only one I was trying because it’s mine.
Maybe at some point I couldn’t follow any account (when I could not be followed neither) but I didn’t try several account, I just tried mine and now, the problem is solved but because mine was “blocked” or something, I still can’t follow mine…

I tried following my externa account from an other local account and I works. So only my local account can’t follow my external account 'maybe due to past error)…

So the pbm sounds like solved to me. Maybe it was because of the same reason I could not be followed, that’s the only thing I have changed but because I was focusing only on following my remote account from my local account, (which is not working) , i didn’t realized I could actually follow all other external account.

FR:
Je dois modérer mon message précédent. Il semble qu’il n’y ait qu’un seul compte que je ne puisse pas suivre, le seul que j’essayais de suivre parce que c’était le mien.
Peut-être qu’à un moment donné, je ne pouvais suivre aucun compte (quand je ne pouvais pas être suivi non plus) mais je n’ai pas essayé plusieurs comptes, j’ai juste essayé le mien et maintenant, le problème est résolu mais parce que le mien était “bloqué” ou quelque chose comme ça, je ne peux toujours pas suivre le mien…

J’ai essayé de suivre mon compte externe à partir d’un autre compte local et ça marche. Donc seul mon compte local ne peut pas suivre mon compte externe (peut-être à cause d’une erreur passée)…

Donc le pbm me semble résolu. C’est peut-être pour la même raison que je ne pouvais pas être suivi, c’est la seule chose que j’ai changée, mais comme je me concentrais uniquement sur le suivi de mon compte distant à partir de mon compte local (qui ne fonctionne toujours pas, et c’est le seul), je n’ai pas réalisé que je pouvais en fait suivre tous les autres comptes externes.

1 Like

Well, I even could solve the last issue, I mean follow my remote account with my local account doing first the following occ command

occ social:account:following --unfollow <userIdOfLocalAccound> <RemoteAccount>

This topic was automatically closed 15 days after the last reply. New replies are no longer allowed.