My YunoHost server
Hardware: VPS bought online
YunoHost version: 11.1.0.2
I have access to my server : Through SSH | through the webadmin
Are you in a special context or did you perform some particular tweaking on your YunoHost instance ? : no / yes
Have try a branch unstable for mobilizon
Description of my issue
I have try to backup first my app Mobilizon and try if the release 3.0.0 could be installed
yunohost app upgrade mobilizon -u https://github.com/YunoHost-Apps/mobilizon_ynh/tree/ci-auto-update-v3.0.0
I know it was a crash test, but I thought I could restore my backup if there was a problem…
So, there was a problem, I was unable to login after the upgrade, it seems the ldap is broken after some releases… I try also to change my password but it didn’t works…
So I decide restore my backup, but it fails also !!
Here are the logs:
https://paste.yunohost.org/raw/qireqewoqo
it is hard for me restore, because I have to remove manually the folders /home/yunohost.app/mobilizon
, this folder is a link because I use a mount --bind /mnt/apps/mobilizon /home/yunohost.app/mobilizon
, so my data are still in /mnt/apps/mobilizon
, I have also need remove the /home/mobilizon_notifs
folder…
Well, it will be nice to restore the backup, what’s going wrong !!
Mon serveur Yunohost
Hardware: VPS bought online
YunoHost version: 11.1.0.2
J’ai accès à mon serveur : par SSH | par la webadmin
Des manipulations spéciales sur le serveur ? : oui
Test d’une branche instable de Mobilizon
J’ai voulu tester la version instable de Mobilizon 3.0.0, d’abord en effectuant une mise à jour de l’actuelle
yunohost app upgrade mobilizon -u https://github.com/YunoHost-Apps/mobilizon_ynh/tree/ci-auto-update-v3.0.0
Je savais que c’était un risque, mais je pensais pouvoir restaurer ma sauvegarde au cas où.
Donc, en effet, je ne pouvais plus me connecter après la mise à jour, un problème déjà depuis quelques versions de Mobilizon où le LDAP est cassé ! J’ai tenté sinon de changer le mot de passe de l’utilisateur, mais ça n’a pas fonctionner non plus…
J’ai voulu donc supprimer l’app et restaurer la sauvegarde, mais ça n’a pas fonctionné… déception !!!
Voici les logs:
https://paste.yunohost.org/raw/qireqewoqo
C’est dur en plus de restaurer car je dois supprimer à la main des dossiers /home/yunohost.app/mobilizon
, ce dossier est un lien car j’ai utilisé un mount --bind /mnt/apps/mobilizon /home/yunohost.app/mobilizon
, donc mes données sont toujours dans /mnt/apps/mobilizon
, j’ai aussi enlevé manuellement le dossier /home/mobilizon_notifs
…
Bref, comment résoudre ce bug inattendu !!