----- English -----
Hello everyone,
I have been a Yunohost user for several years, and during my experience, I changed my access provider, going from Free to Orange, thus saying goodbye to my fixed IP.
So I looked into setting up a VPN server, to which my YunoHost server would be connected, so that it would benefit from the VPN’s fixed IP, as well as the possibility of customizing the reverse proxy.
I tried to follow this tutorial: Homemade WireGuard VPN on a VPS server
Unfortunately, after the first step, which consists of modifying the /etc/network/interfaces file, I no longer have SSH access to the VPS.
If you have any leads, I would be interested, because in the current state of things, I am forced to use ddclient to update my DNS zone, and I cannot send emails because Orange (my ISP) blocks the port 25 to fight spam.
Thank you for your future answers
----- Français -----
Bonjour tout le monde,
je suis utilisateur de Yunohost depuis plusieurs années, et durant mon expérience, mon j’ai changé de fournisseur d’accès, passant de Free à Orange, faisant, de ce fait, mes au revoirs à mon IP fixe.
Je me suis donc penché sur la mise en place d’un serveur VPN, auquel serait connecté mon serveur YunoHost, afin que ce dernier bénéficie de l’IP fixe du VPN, ainsi que de la possibilité de personnaliser le reverse proxy.
J’ai tenté de suivre ce tutoriel : Homemade WireGuard VPN on a VPS server
Malheureusement, après la première étape qui consiste à modifier le fichier /etc/network/interfaces je n’ai plus d’accès SSH au VPS.
Si vous aviez des pistes, je serais preneur, car dans l’état actuel des choses, je suis forcé d’utiliser ddclient pour mettre à jour ma zone DNS, et je ne peux envoyer de mails car Orange (mon FAI) bloque le port 25 pour lutter contre le spam.
Merci pour vos futures réponses