Tooljet and self signed certificate issue

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My YunoHost server

Hardware: Minisforum mini pc
YunoHost version: 11.2.28 stable
I have access to my server : Through SSH | through the webadmin | direct access via keyboard / screen
Are you in a special context or did you perform some particular tweaking on your YunoHost instance ? : no tweaking
If your request is related to an app, specify its name and version: Tooljet 2.63.0

Description of my issue

Hi ! I’m trying to develop a renting agenda for my work using tooljet and our dolibarr’s REST api. Dolibarr is hosted on a distant VPS but will shortly be migrated to our YNH instance that currently hosts Tooljet.

Here is my (probably YNH related, but not sure) issue : when adding dolibarr’s API as a data source in tooljet, i cannot access it because “there is a self-signed certificate in the chain”. Thing is every domain or subdomain i use i signed with let’s encrypt and i’m not sure how to get more specific info on which cert or domain would be incriminated.

What makes me think that it is a YNH related issue is that when trying to access the same API under the same circumstances but from a cloud hosted tooljet it works fine.

I’ve been trying lots of tweaking and documentation reading, but no luck for now… Any suggestion ? Thanks


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Mon serveur YunoHost

Matériel: Minisforum mini pc
Version de YunoHost: 11.2.28 stable
J’ai accès à mon serveur : En SSH | Par la webadmin | En direct avec un clavier/écran
Êtes-vous dans un contexte particulier ou avez-vous effectué des modificiations particulières sur votre instance ? : non
Si votre requête est liée à une applicatio, précisez son nom et sa version: Tooljet 2.63.0

Description du problème

Yo ! Je suis en train de commencer le développement d’un calendrier de réservation pour le boulot avec Tooljet via l’api REST de notre dolibarr. Dolibarr est installé sur un VPS mais sera rapatrié bientôt sur notre serveur en local, qui héberge actuellement Tooljet.

Le problème : à l’ajout de l’api de dolibarr comme source de données dans tooljet, les requêtes échouent à cause d’un “certificat autosigné dans la chaine”. Tous les domains et sous domaines que j’utilise sont signés avec du let’s encrypt et je ne sais pas comment trouver de plus amples informations sur quel domaine ou certificat pose problème.

Ce qui me fait dire que c’est un problème lié à notre serveur local YNH c’est que je ne rencontre aucun problème en accédant à l’api depuis un tooljet distant (depuis leur cloud à eux quoi).

J’ai essayé plein de trucs et lu beaucoup trop de documentation sans aucun succès donc j’appelle à l’aide… Merci

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