What app is this about, and its version: Roundcube update Version 1.6.15~ynh1 → 1.7.2~ynh1 What YunoHost version are you running: 12.1.40.1 What type of hardware are you using: Raspberry Pi 0, 1 or 2
Describe your issue
Hello everybody,
Two days ago, I updated Roundcube from Version 1.6.15~ynh1 to 1.7.2~ynh1.
I was warned that my address book would be lost, but my e-mails should have been saved.
But there are no e-mails in any of the folders (my folders have been kept but emptied).
There are no received mails during the last two days either.
Can you please help me fix that ?
Bonjour à tous,
Voilà deux jours, j’ai mis à jour Roundcube de la Version 1.6.15~ynh1 à la 1.7.2~ynh1.
J’ai eu une mise en garde disant que j’allais perdre les adresses précédemment collectées, mais mes courriels auraient dû être conservés.
Mais il n’y a plus aucun courriel dans mes dossiers (l’arborescence des dossiers a été conservée, mais tous les dossiers sont vides).
Je n’au aucun courriel dans ma boîte de réception durant ces deux derniers jours non plus.
Pouvez-vous m’aider à réparer tout ça, SVP ?
In a terminal, I connected to my server as admin via SSH. I copy-pasted, what you advised.
There was no error message displayed, but I didn’t recover my e-mails. I restarted my server. Same deal. No e-mails.
OK. I think I get it.
In my Roundcube webmail interface, I right-clicked on page and selected ‘Inspect’, navigated to Network tab and refreshed the page.
I had one error with jquerry.min.js : NS_ERROR_CORRUPTED_CONTENT
This reminds me of the issue related to the php version used when running part of an update script called during the upgrade process. I made a PR but right now, reaching GH is just a nightmare because of my connection.
Après la mise à jour de Roundcube, faites une restauration de vos mails, ça devrait résoudre le problème. Cette solution m’a permis de résoudre le même souci que le vôtre.