Reaction – replacement for Fail2Ban / réplacement pour Fail2Ban?

:us: / :uk:

Somewhat recently I learned about Reaction, which is claimed to be less resource intensive and easier to configure and tweak compared to Fail2Ban.

That sounds like a perfect fit for YuNoHost.

Has anyone tried it? Would it make sense to make it as default instead of Fail2Ban?

:fr:

Récemment, j’ai appris l’existence de Reaction, qui est censé être moins exigeant en ressources et plus facile à configurer par comparaison avec Fail2Ban.

Cela me semble comme une solution parfaite pour YuNoHost.

Quelqu’un l’a-t-il essayé ? Serait-il utile de le mettre par défaut à la place de Fail2Ban ?

J’avoue, la métrique sur l’utilisation de la ram est plutôt intéressante.
J’aime beaucoup l’idée aussi d’échange d’info entre les serveurs :

La v2 est déjà prévue, et elle permettra à des reaction sur des serveurs différents de fonctionner en grappe, en s’échangeant les IPs à bannir en pair-à-pair !

1 Like

:fr:
D’accord! L’échange (optionnel) entre tous les serveurs YuNoHost se sent génial!

:uk: / :us:
Agreed! The (optional) exchange of info between all YuNoHost servers sounds brilliant!

The v2 is already planned, and will permit multiple reaction running on different servers to work as a cluster, exchanging IPs to ban using peer-to-peer!

We’re aware of it, and it’s not planned in the short term at least.

[French]
On a déjà vu passer l’outil, et ce n’est pas prévu pour le moment.

2 Likes

Also are you sure it’s from Framasoft ? It’s hosted on framagit, but I don’t think it’s made by Framasoft ? :thinking:

You might be right …I made that connection, probably wrongly. I’ll fix that.

Another alternative, but more complex (it seems) is also: