What type of hardware are you using: Virtual machine
What YunoHost version are you running: 12.0.6
What app is this about: Redirect
Describe your issue
Hi everyone,
This is my first post, and I apologize if it doesn’t fully follow the usual guidelines or conventions.
Since updating to YunoHost version 12, my Nextcloud desktop client (3.14.3) is no longer able to connect to my Nextcloud server. My Nextcloud server is independent of the YunoHost server, but YunoHost handles the reverse proxy via the redirect app.
Some more information:
- the Nextcloud desktop client can connect to the server if I use the local IP address, but it fails when I try to use the domain name;
- everything works fine again if I revert to the previous version of YunoHost (11.3.0.2);
- After upgrading to version 12, the Nextcloud client can connect for a while, but loses the connection and cannot reconnect afterward;
I suspect that the issue may be related to the redirect app, but I’m not entirely sure. I’ve checked the configuration files, but I haven’t found any differences that could explain the issue. Additionally, I haven’t found anything useful in the logs, which is making this a real puzzle for me.
Any help or guidance would be greatly appreciated.
Thank you in advance!
Bonjour à tous,
Ceci est mon premier post et je m’excuse s’il ne respecte pas toutes les conventions.
Depuis la mise à jour vers Yunohost 12, mon client de bureau Nextcloud (3.14.3) n’arrive plus à joindre le serveur Nextcloud. Ce serveur est indépendant du serveur YNH qui joue le rôle de reverse proxy via l’application Redirect.
Quelques précisions:
- Si le client nextcloud utilise l’IP locale du serveur Nextcloud, la connexion s’établit mais elle est impossible via le nom de domaine;
- Quand je reviens à la version précédente (11.3.0.2), tout se remet à fonctionner;
- Quand j’upgrade vers la version 12, le client nextcloud maintient la connexion pendant un temps mais finit par la perdre.
Je pense que le problème est lié à l’application Redirect mais je n’en ai aucune certitude : je n’ai pas trouvé de différences dans les fichiers de configuration entre la version 11 et la version 12. J’ai regardé différents logs sans succès. C’est un vrai casse-tête pour moi…
Merci vraiment par avance pour votre aide !
Share relevant logs or error messages
- I don’t find anything relevant / je ne vois rien de marquant dans /var/log/nginx/appname/error.log ;
- When trying to add a new account in nextcloud desktop client with domain name, it says / quand j’essaie d’ajouter un nouveau compte au client nextcloud en utilisant le nom de domaine, j’obtiens comme réponse: “Accès impossible. Afin de vérifier l’accès au serveur, cliquez ici et connectez-vous au service avec votre navigateur web” / “Access denied. To verify access to the server, click here and log in to the service using your web browser.”
La connexion avec le navigateur fonctionne bien. The connection via the browser works fine.
*When trying to add a new account in nextcloud desktop client with Nextcloud local IP, everything works / Quand j’ajoute un nouveau compte avec l’ip locale du Nextcloud, tout fonctionne.