[Lufi] Send your files securely

Hello,

A community package is now available for Lufi.

Official description:

It stores files and allows you to download them.

Is that all? No. All the files are encrypted by the browser! It means that your files never leave your computer unencrypted. The administrator of the Lufi instance you use will not be able to see what is in your file, neither will your network administrator, or your ISP.

The encryption key part of the URL is a anchor (Cf. Fragment Identifier), that means this part is only processed client-side and does not reach the server.

Links

Package URL for Lufi: GitHub - YunoHost-Apps/lufi_ynh: Lufi package for YunoHost
Report a bug for Lufi: Issues · YunoHost-Apps/lufi_ynh · GitHub
Lufi website: Home · Wiki · Fiat Tux / Hat softwares / Lufi · GitLab

Please feel free to test and report any problem!

6 Likes

salut @cyp j aime beaucoup cette idée de zerobin like pour les images . je teste :slight_smile:

Thanks @cyp for this package.
Following the message of @yolateng0 I am confused : this is Lufi and not Lutim, isnt it ? It is about sharing files and not pictures if I understand well.

I understood you are the one who developed https://lstu.fr/ , am I wrong ?
I may dare to ask if you thought proposing a yunohost package to ease its installation. I am very much interested.

Thanks again for your Yunohost packages !

Crou²

Bonjour @croulibri,

Oui, c’est bien Lufi.

Je crois que Lstu est packagé pour Yunohost, mais je ne sais pas si il fonctionne ? Je te laisse nous faire tes retours (dans un autre fil de discussion) si besoin.

++
cyp

1 Like

Thanks for you (very) quick answer !

I will contact @frju365 to know more about the development of lstu_ynh

salut
Lufi et LSTu fonctionnent parfaitement sur mes instances (raspi et serveur)
Seules observations de ma part:

  • avoir une url assez courte sinon cela ne sert Ă  rien pour Lstu
  • avoir des adressages _blank pour les liens allant vers l exterieur sur lstu.
    merci

nb: je t avais fait remarquer sur Mastodon le problème de ton site qualifié de page malveillante et bloquée sur la base de vos préférences de sécurité Firefox et Google. as tu une explication?

Juste pour préciser, Lufi est l’application utilisée par framadrop.

Cool un nouveau service de Framasoft / DĂ©googlisons disponible pour Yunohost !

J’ai remarqué depuis quelques temps (mois) qu’il y avait environ toutou les 20min un pic de charge sur mon serveur.

J’ai essayé avec netdata de voir ce que ça pouvait être mais j’ai supposé que netdata participait à la charge.
J’ai alors mis monitorix et un peu touché sa config.

La petite baisse de charge à gauche c’est netdata qui est désinstallé.
La grosse baisse de charge, c’est lufi qui est désinstallé.

À noter : je suis le seul à y avoir accès et je n’ai rien envoyé dessus depuis des mois.

Voici les graphiques qui m’ont permi de m’en rendre compte, ils sont très court car dès que je jes ai mis en place c’était assez flagrant.

Est ce que ce genre de problème parle à quelqu’un ?

problem with migration to 4.0

Aug 02 01:43:45 carton[30836]: ListUtil.c: loadable library and perl binaries are mismatched (got handshake key 0x9400080, needed 0x9380080)
Aug 02 01:43:45 systemd[1]: lufi.service: Control process exited, code=exited, status=1/FAILURE

can’t start it.

Hi,

Is there a solution with Lufi to allow only users to share links with anonymous ?

It seems we have the choice between allow everyone to upload/download files or only users, but the files are not accessible for the anonymous.

Thank you for your answer.