Internet connection failed after changing Internet provider

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:uk:/:us: Message template (english)

My YunoHost server

Hardware: Old laptop or computer / at home
YunoHost version: 11.1.19
I have access to my server : direct access via keyboard / screen |
Are you in a special context or did you perform some particular tweaking on your YunoHost instance ? : yes
If yes, please explain: I changed my internet provider

Description of my issue

Hello,
I changed my internet provider. I tried to reconnect my server with ethernet connection but it seams It doesnt give me an ip adress because I can see it connected in connection overview but with angryip scanner I dont find the ip.

I am lost and dont know what to do.
For now I dont have keyboard and screen to connect directly to my server.
I will have them tomorrow.
I know the issue do not come from ethernet connection because it is working with my laptop.
Before the ip adress in my local network were 192.168.1.xxx and now they are 192.168.2.xxx

Maybe it is a dhcp or dns issue.

Please tell me if you need mor info from my side

Really thank you for your help


:fr: Modèle de message (français)

Mon serveur YunoHost

Matériel: Vieil ordinateur
Version de YunoHost: 11.1.19
J’ai accès à mon serveur : En direct avec un clavier/écran |
Êtes-vous dans un contexte particulier ou avez-vous effectué des modifications particulières sur votre instance ? : oui
Si oui, expliquer: J’ai changé de box internet

Description du problème

Bonjour,
J’ai changé de fournisseur d’accès internet. J’ai essayé de reconnecter mon serveur avec une connexion ethernet mais il semble qu’il ne me donne pas d’adresse ip car je peux voir qu’il est connecté dans l’aperçu de la connexion mais avec le scanner angryip je ne trouve pas l’ip.

Je suis perdu et ne sais pas quoi faire.
Pour l’instant je n’ai pas de clavier et d’écran pour me connecter directement à mon serveur.
Je les aurai demain.
Je sais que le problème ne vient pas de la connexion ethernet car cela fonctionne avec mon ordinateur portable.
Avant les adresses ip dans mon réseau local étaient 192.168.1.xxx et maintenant elles sont 192.168.2.xxx.

Il s’agit peut-être d’un problème de dhcp ou de dns.

Merci de me dire si vous avez besoin de plus d’informations de ma part.

Merci beaucoup pour votre aide

Hi laguill,

Welcome to the forums!

I guess you got a new modem/router as well? You did not mention it, but did you configure port forwarding? With the new provider comes a new public IP, do you use dynamic DNS or do you need to update it manually?

Si ce n’est pas trop indiscret, est ce qu’on peut avoir le modèle de box que tu as maintenant ?
(des fois que quelqu’un ait la même et puisse te guider pour la configuration)

  1. What is my IP address location? Find out here | NordVPN
  • bam External IP
  1. go into new router at 192.168.2.1 most login’s are admin admin or admin pass, if no work google the model of the router + default password, that should give you list of passwords.

  2. login to router, look for internal ip 192.168.2.1 and change it back to 192.168.1.1 if you like that.

  3. re-config the firewall/port forwarding? ports in router to match yunohost and dmz.

hope you ISP didnt give you one of them routers many been giving out that really make it hard to DMZ and ports now says without downloading their ISP smart app that is trash, if they did, Go buy a router and give that ISP router back if it costs you, after 1 year the saving of $5 pays for its self anyway.