I can reinstall everything on my server and import the backup again

Can I reinstall everything because after a big update some things went wrong with me. I have now downloaded a backup to my computer. Can I set everything up again and then import the backup that I have downloaded again? Sorry aim speaks not Englisch

  • READ ME AND USE THIS TEMPLATE IF YOU WANT TO GET HELP ! You may ask your question in english or french, whichever is easiest for you
 But please use one of the templates provided below :wink:
  • LISEZ-MOI ET UTILISEZ CE MODÈLE DE TOPIC SI VOUS SOUHAITEZ OBTENIR DE L’AIDE ! Vous pouvez poser votre question en anglais ou français, selon ce qui est le plus simple pour vous
 Mais de prĂ©fĂ©rence en utilisant l’un des deux modĂšles fournis ci-dessous :wink:

:uk:/:us: Message template (english)

The “support” category is meant to ask for help or troubleshooting related to installing or using YunoHost or its applications. It is not to ask assistance on general system administration, network administration or special use cases that goes beyond the scope of the project. If you wish to discuss more advanced use case, please post in the “Advanced Use Case” category.

Before posting, please :

My YunoHost server

Hardware: VPS bought online / Old laptop or computer / Raspberry Pi at home / Internet Cube with VPN / Other ARM board / 

YunoHost version: x.x.x
I have access to my server : Through SSH | through the webadmin | direct access via keyboard / screen | 

Are you in a special context or did you perform some particular tweaking on your YunoHost instance ? : no / yes
If yes, please explain:

Description of my issue

To get help efficiently, please explain what you are trying to achieve, in which context, what you tried and provide detailed error messages and logs if you can.

Avoid saying that it “doesn’t work” or that it “does nothing” 
 explain what really happens and how you interpret it !

NB: you can use paste.yunohost.org to share logs and error messages. You can also directly include error messages using backticks like this :

Here are some error messages

:fr: ModÚle de message (français)

La catĂ©gorie “support” est destinĂ©e Ă  l’aide et au dĂ©pannage liĂ© Ă  l’installation et utilisation de YunoHost et de ses applications. Elle n’est pas destinĂ©e Ă  de l’assistance gĂ©nĂ©raliste pour l’administration systĂšme, rĂ©seau, ou pour les cas particuliers qui vont au dela de ce que propose le projet. Si vous souhaitez discuter de cas d’usage avancĂ©s, merci d’utiliser la catĂ©gorie “Advanced Use Case”.

Avant de poster, merci de :

Mon serveur YunoHost

Matériel: VPS acheté en ligne / Vieil ordinateur / Raspberry Pi à la maison / Brique Internet avec VPN / Autre carte ARM / 

Version de YunoHost: x.x.x
J’ai accĂšs Ă  mon serveur : En SSH | Par la webadmin | En direct avec un clavier/Ă©cran | 

Êtes-vous dans un contexte particulier ou avez-vous effectuĂ© des modificiations particuliĂšres sur votre instance ? : non / oui
Si oui, expliquer:

Description du problĂšme

Pour obtenir de l’aide efficacement, expliquez qu’est-ce que vous cherchez Ă  faire, dans quel contexte, qu’est-ce que vous avez essayĂ©, et les messages d’erreurs / logs dĂ©taillĂ©s si possible.

Évitez de dire que quelque chose ne “marche pas” ou ne “fais rien” 
 expliquez ce qui se passe vraiment et comment vous l’interprĂȘtez !

NB: vous pouvez utiliser le service paste.yunohost.org pour partager des logs ou messages d’erreurs. Vous pouvez aussi inclure directement ces messages en utilisant les “backticks” (accent grave) comme ceci :

Voici des messages d'erreurs