My YunoHost server
Hardware: Old laptop at home
YunoHost version: 3.6.4.3 (stable).
I have access to my server : Through SSH | through the webadmin | direct access via keyboard / screen [all of it if needed]
Are you in a special context or did you perform some particular tweaking on your YunoHost instance ? : no
Description of my issue
Hello dear yunohost community,
It’s been 10 month now that I’m using yunohost without finding any issue. I even didn’t experienced any trouble with my emails except the traditional choice from microsoft to put everything into spams if the reverse DNS is not properly set, which I did and that solved the problem.
Unfortunatly, recently, after the 11th of July, Google has simply stopped delivering our email to our gmail contacts. Our emails are not going into spam box, nor trash box… We don’t receive any email “error on delivering”… Google just make our emails disappear into cyberspace.
I don’t know what to do.
I have one element to add that may help you to find a way to help me to solve my problem with Google. I asked my family if they had trouble with gmail and one of them tried to answer to a mailing list that contain several gmail address (he could do that in the past) the 11th of Jully and got this error message from Mail Delivery System MAILER-DAEMON@ourdomainname.fr for all these gmail address. Me, it doesn’t help me because I don’t understand this message, especially that the email has been sent as usuall, from K9Mail and our yunohost smtp server without any changes (I believe).
Here are also the attached to the message (reduced to one gmail address and without private content):
error : hastebin
sent message : hastebin
This is the mail system at host ourdomainname.fr.
I’m sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It’s attached below.For further assistance, please send mail to postmaster.
If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.The mail system
xxxxxxx@gmail.com: host gmail-smtp-in.l.google.com[64.233.166.26]
said: 550-5.7.1 [80.67.176.70 11] Our system has detected that this
message is 550-5.7.1 not RFC 5322 compliant: 550-5.7.1 ‘From’ header is
missing. 550-5.7.1 To reduce the amount of spam sent to Gmail, this message
has been 550-5.7.1 blocked. Please visit 550-5.7.1
Email sender guidelines - Google Workspace Admin Help 450 4.7.1 and
review RFC 5322 specifications for more information. y12si5501142wrl.439 -
gsmtp (in reply to end of DATA command)
Mon serveur YunoHost
Matériel: Vieil ordinateur
Version de YunoHost: 3.6.4.3 (stable).
J’ai accès à mon serveur : En SSH | Par la webadmin | En direct avec un clavier/écran | [tous ces accès son possible]
Êtes-vous dans un contexte particulier ou avez-vous effectué des modificiations particulières sur votre instance ? : non
Description du problème
Bonjour la communauté de Yunohost,
Cela fait presque 10 mois que j’utilisie yunohost sans heurts. Je n’ai rencontré que le traditionnel problème pour faire accepter nos emails par Microsoft en mettant en place le reverse DNS.
Malheureusement, récemment, après le 11 juillet, Google a simplement arrêté de délivrer nos emails à nos contacts Gmail. Nos emails ne vont pas dans la boite de reception, ni dans la boite de spam ni meme dans la boite de poubelle… Nous ne recevons pas de message d’erreur de Google “error on delivering”… Google fait tout simplement disparaître nos emails dans le cyberspace.
Je ne sais pas quoi faire.
J’ai un élement toutefois à partager avec vous qui pourrait vous aider à trouver une solution. J’ai demandé à ma famille si ils avaient reçu un message d’erreur de la part de Google récemment. L’un d’eux, suite à la résponse à une mailing list qui contient plusieurs adresse gmail (échange au sein d’une association déjà effectuée par le passé), le 11 Juillet, a reçu le message d’erreur suivant pour chacune des gmails adresses de Mail Delivery System MAILER-DAEMON@ourdomainname.fr .
moi, ça ne m’aide pas car je ne comprends pas ce message, d’autant qu’il a été envoyé depuis K9Mail sans changement de paramètres particuliers par rapport à avant.
Voici ce qui était attaché au message (réduis pour une seule gmail adresse et sans le contenu privé):
error : hastebin
sent message : hastebin
This is the mail system at host ourdomainname.fr.
I’m sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It’s attached below.For further assistance, please send mail to postmaster.
If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.The mail system
xxxxxxx@gmail.com: host gmail-smtp-in.l.google.com[64.233.166.26]
said: 550-5.7.1 [80.67.176.70 11] Our system has detected that this
message is 550-5.7.1 not RFC 5322 compliant: 550-5.7.1 ‘From’ header is
missing. 550-5.7.1 To reduce the amount of spam sent to Gmail, this message
has been 550-5.7.1 blocked. Please visit 550-5.7.1
Email sender guidelines - Google Workspace Admin Help 450 4.7.1 and
review RFC 5322 specifications for more information. y12si5501142wrl.439 -
gsmtp (in reply to end of DATA command)