Galène : Device compatibility issue? / Problème de compatibilité de périphérique?

What type of hardware are you using: VPS bought online
What YunoHost version are you running: 12.0.14
What app is this about: Galène

Describe your issue

:united_kingdom: : Hello, hello,

I just finished installing our Galène server on YunoHost. We tested it with laptops and everything went very well. The video and sound quality are remarkable, really well done for the work :+1:

We’re just having trouble in our main meeting room (in person). Our supervisory ministry provides us with a Poly Studio X50 device that I connected to our own PC (USB + HDMI).

The problem we’re having is with this Poly Studio X50.

We’ve been using it for a while with a BigBlueButton service via a web browser, and it works fine.

I’m trying it on our Galène YunoHost with the same browser:

  • The video bar remains with a red LED as if it’s disconnected, even though the camera activates fine.
  • The sound doesn’t pick up any voices but creates a crazy echo, even if you put the equipment on mute.
  • And the autofocus on the person speaking doesn’t work either.

So I’m wondering if there might be a compatibility issue with the equipment, from a hardware or software perspective (stream encoding)? What’s also strange is that the bar remains with its red LED even though the camera is activated.

Do you have any suggestions to help me resolve this issue? This is our main meeting room, where people are in person, so we can invite people from other locations and/or regions to participate via video call.

Thank you in advance, and wish you a wonderful rest of your day,

C.


:france: : Bonjour-bonjour,

Je viens de terminer l’installation de notre serveur Galène sur YunoHost. On a fait des essais avec des PCs portables et tout s’est très bien passé. La qualité de la vidéo et du son sont remarquables, vraiment bravo pour le boulot :+1:

Nous rencontrons juste des difficultés dans notre salle de réunion principale (présentiel). Notre ministère de tutelle nous met à disposition un équipement Poly Studio X50 que j’ai raccordé à notre propre PC (USB + HDMI).

Le problème que nous rencontrons est avec ce Poly Studio X50.

Depuis un moment nous l’utilisons avec un service BigBlueButton via un navigateur web et ça fonctionne bien.

Avec le même navigateur j’essaie sur notre Galène YunoHost :

  • La barre de visio reste avec une led rouge comme si elle était déconnectée, alors que la caméra s’active bien.
  • Le son ne prend aucune voix mais fait un echo de fou, même si on met l’équipement sur “mute”.
  • Et la mise au point automatique sur la personne qui prend la parole ne fonctionne pas non plus.

Du coup je me demande s’il n’y aurait pas un problème de compatibilité avec l’équipement d’un point de vue matériel ou logiciel (encodage des flux) ? Ce qui est bizarre aussi c’est que la barre reste avec sa led rouge bien que la caméra s’active.

Si vous aviez une piste pour m’aider à résoudre ce problème ? Il s’agit de notre salle de réunion principale avec des personnes en présentiel pour inviter des personnes isolées et-ou en région à participer en visio.

En vous remerciant par avance, et en vous souhaitant une belle fin de journée,

C.

Hello Camille,

Galène does not directly access the hardware: it requests video and audio from the web browser. So it’s surprising that your hardware works with BBB and not with Galene, since both are presumably running on the same browser.

I’ll be happy to help debug the issue. Could you please verify whether you’re using the same browser with Galene as with BBB, and could you please verify whether there is anything of interest in the browser’s JavaScript console? Additionally, could you please check whether Galene works on the PC that has problems if you replace the device with an ordinary webcam, but without changing anything else?

If you confirm that you’re using the same browser, then I’ll try to look at the BBB source code to see if they’re doing something different in order to access the webcam.

Thanks,

– Juliusz