[french below]
My YunoHost server
Hardware: Old laptop
YunoHost version: 11.2.10.3 (stable)
I have access to my server : Through SSH | through the webadmin | direct access via keyboard / screen
Are you in a special context or did you perform some particular tweaking on your YunoHost instance ? : no
Description of my issue
Hi ! I installed galène on our server, on its own subdomain, with the standard configuration. when I try to log in , a red error message pop up saying Couldn't connect to wss://[mysubdomain.mydomain.com]/ws
there is nothing in galène’s logs, nor in nginx’s.
for some unknown reason, even if I redirect the port 1194 on the router and in yunohost firewall, yunohost’s diagnosis say that “Port 1194 is not reachable from the outside in IPv6.” I suppose my ISP (free) is blocking it somewhere. I tried to change the -turn
port in galene.service
to 1195, opened it on the server and redirect it on the router with the same result, blocked on IPV6.
I suppose it is the source of my issue but i’m not sure.
Description du problème
j’ai installé galène sur notre serveur, avec la configuration de base, sur son propre sous-domaine. quand j’essaie de me logger, j’ai une erreur disant simplement Couldn't connect to wss://[mysubdomain.mydomain.com]/ws
, il n’y a pas d’erreur dans les logs de galène ou de nginx.
pour une raison obscure, même si le port 1194 est bien redirigé sur le routeur et ouvert dans le firewall du serveur, l’outil de diagnostic dit que le port n’est pas accessible depuis l’extèrieur en IPV6. Je suppose que mon fournisseur d’accès (free) le bloque quelque part. j’ai essayé d’utiliser le port 1195 (en changeant le port -turn
dans galene.service
, puis en ouvrant le port dans le firewall du serveur et en le redirigeant dans celui du routeur) avec le même résultat, le port n’est pas accessible en IPV6.
Je suppose que c’est la source du problème mais je ne suis pas sûr