Error 500 Backup impossible

What type of hardware are you using: VPS bought online
What YunoHost version are you running: release
How are you able to access your server: Direct access via physical keyboard/screen
Are you in a special context or did you perform specific tweaking on your YunoHost instance ?: Fresh install but impossible backup: error 500

Describe your issue

[FR]
impossible de réinstaller ma sauvegarde de mon serveur sous Yunohost 11.6 sur la derniere version stable .
J’ai testé différentes solutions:

• reinstall avec postinstall de Yunohost
  • réinstalle sans postinstall de Yunohost
  • CHMOD test divers
  • envois de la sauvagarde en scp ou sftp
  • Sous rescue ou non
    Je pense que ma sauvegarde est corrompue. je conserve néanmoins l’ensemble des mes données et parametres du serveur antérieur. Cette sauvagarde est un agrégat de plusieurs années de sauvegardes . Ma question serait il possible d’injecter directement les données …mais comment et la plupart où?
    Merci pour votre aide
    NB: NDD restauré avec derniers paramètres

[EN]
impossible to reinstall my Yunohost 11.6 server backup on the latest stable version .
I’ve tried various solutions:

• reinstall with Yunohost postinstall
  • reinstall without Yunohost postinstall
  • CHMOD test various
  • send backup in scp or sftp
  • under rescue or not
    I think my backup is corrupted, but I still have all my data and settings from the previous server. This backup is an aggregate of several years of backups. My question is whether it would be possible to inject the data directly …but how and where for the most part?
    Thanks for your help.
    NB: NDD restored with latest settings

Share relevant logs or error messages

https://paste.yunohost.org/raw/qisixexece

Last release install vps

Ce log c’est juste la postinstall pendant le restore, qui elle fonctionne, mais du coup ça ne contient pas le vrai problème

Est-ce que tu sais trouver le vrai log de la restauration échoué ?

(Sinon il y a aussi la possibilité de tenter en ligne de commande)

oui merci @alesk
malheureusement ce sont les seuls logs que j’ai en ma possession.
je n’ai pas été sur ce problème depuis plusieurs et je me retrouve toujours avec cette sauvegarde impossible à réinstaller.

Un exempleb Je me retrouve avec l’impossibilité d’envoyer en sftp des fichiers et torrents directement sur l’instance?
Les privilèges ont certainement changés.
Je n’ai malheureusement aucune piste sur ce dilem…hormis cette erreur 500.
une idée ?
merci

[EN] Translated with DeepL.com (free version)
unfortunately these are the only logs I have.
I have not had my head on this problem for several and I always find myself with this backup impossible to reinstall.
An exampleb I find it impossible to send files and torrents directly to the instance using sftp?
The privileges have certainly changed.
Unfortunately, I don’t have any clues about this dilemma… apart from this 500 error.
any idea?
thanks

This topic was automatically closed 30 days after the last reply. New replies are no longer allowed.