[EN] 2 domains. The same email...intentionally? 2 domaines. [FR] Le même email... intentionnellement?

EN: (Version française ci-dessous)
Hi there,
I just wanted to check if something I’m running into is intended behavior or a misconfiguration.

Specifically I have 2 domains, lets call them domainA.tld and domainB.tld. When I check email for myuser@domainA.tld I see the exact same emails sent and received as when I check email for myuser@domainB.tld.

Is this because each user has only one email account, regardless of the number of domains, or did I set something up wrong?

FR:
Bonjour,
Je voulais juste vérifier si ce que je rencontre est un comportement intentionnel ou une mauvaise configuration.

Plus précisément, j’ai deux domaines, appelons-les domainA.tld et domainB.tld. Lorsque je vérifie les e-mails de myuser@domainA.tld, je vois exactement les mêmes e-mails envoyés et reçus que lorsque je vérifie les e-mails de myuser@domainB.tld.

Est-ce parce que chaque utilisateur n’a qu’un seul compte de messagerie, quel que soit le nombre de domaines, ou ai-je mal configuré quelque chose ?

That’s correct. :wink:

Sooo… you’re being serious, right @tituspijean ? That wink emoji at the end has me wondering…

Damn, I try to add a smiley not to appear too stark and here we are.

Yes, each user has only one email account, whatever the number of domains linked to the server.

1 Like