Application order on the portal of multiple redirect apps

What type of hardware are you using: Virtual machine
What YunoHost version are you running: 12.1.15.1
How are you able to access your server: The webadmin
SSH
Are you in a special context or did you perform specific tweaking on your YunoHost instance ?: update from V11 to V12 done.

Describe your issue

English version below

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J’ utilise plusieurs applications Redirect pour plusieurs services. Sur le portail, toutes les applications de redirection sont triées par le nom du fichier redirect*.conf à la lettre R.

Par exemple, j’utilise l’application redirection pour les services suivants :

  • Nextcloud
  • Jeedom
  • Plex
  • Zmail

J’utilise également les applications suivantes :

  • NetData,
  • NocoDB,
  • RetroArch Web Player,
  • Roundcube,
  • SSHWifty,
  • Superset.

Sur le portail, l’ordre est :
NetData, NocoDB , Nextcloud, Plex, Jeedom, ZMail, Roundcube, SSHWifty, Superset.

Pour les applications de type redirect, elles sont triées dans l’ordre des fichiers redirect*.conf :

root@uno:/etc/nginx# find . -name "redirect*conf"
./conf.d/plex.domain.d/redirect__2.conf (Plex)
./conf.d/cloud.domain.d/redirect.conf (Nextcloud)
./conf.d/rps.domain.d/redirect__4.conf (ZMail)
./conf.d/jeedom.domain.d/redirect__3.conf (Jeedom)

Je pense que le nom de la tuile devrait être utilisé au lieu du numéro dans le nom du fichier.

Et dans l’interface d’administration, tout est bien ordonné suivant l’ordre alphabétique jusqu’aux dernières applications. J’ai installé 51 applications. (Je sais que je vois quelqu’un au sujet de cette addiction !) Les 46 premières applications sont bien triées de 13ft, 2FAuth, Adminer, … à , …, Traccar, ZMail. Mais les 5 applications à la fin de la liste sont dans cet ordre après …, Traccar, ZMail : motioneye, n8n, phpLDAPadmin, pyLoad.

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I use several time Redirect apps for several services. On the portal all the redirect app are sorted by name of the redirect*.conf file at the letter R.

For example, I use redirect app for following services :

  • Nextcloud
  • Jeedom
  • Plex
  • Zmail

I also use following apps :

  • NetData,
  • NocoDB,
  • RetroArch Web Player,
  • Roundcube,
  • SSHWifty,
  • Superset.

On the portal, the sorting is :
NetData, NocoDB , Nextcloud, Plex, Jeedom, ZMail, Roundcube, SSHWifty, Superset.

For redirect apps it is the sorting following the redirect*.conf files :

root@uno:/etc/nginx# find . -name "redirect*conf"
./conf.d/plex.domain.d/redirect__2.conf (Plex)
./conf.d/cloud.domain.d/redirect.conf (Nextcloud)
./conf.d/rps.domain.d/redirect__4.conf (ZMail)
./conf.d/jeedom.domain.d/redirect__3.conf (Jeedom)

I think the name of the tile should be used instead of the number in the file name.

And in the administration interface, everything is well-ordered following alphabetical sorting until the 5th latest app. I’ve installed 51 apps. (I know I see someone about this addiction!) The 46 first apps are well-ordered from 13ft, 2FAuth, Adminer, … to , …, Traccar, ZMail. But the 5 apps at the end of the list are in this order after …, Traccar, ZMail: motioneye, n8n, phpLDAPadmin, pyLoad.

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I opened up an issue for that: Portal: display apps by label instead of app ID · Issue #2649 · YunoHost/issues · GitHub