What type of hardware are you using: Old laptop or computer
What YunoHost version are you running: 12.0.12
How are you able to access your server: The webadmin
SSH
Direct access via physical keyboard/screen
Are you in a special context or did you perform specific tweaking on your YunoHost instance ?: I had a new domain. J’ai ajouté un nouveau domaine.
Describe your issue
Hello,
My Yunohost server has been using only one domain for many years: domain1.tld.
Yesterday, I added a new domain: domain2.tld.
No accounts that existed before the new domain can log in to the user form from the new domain at https://domain2.tld/yunohost/sso/login, but new ones can.
However, old accounts can use email addresses with the new domain, for example, johndoe@domain2.tld.
I think I should update the old account information in the LDAP server, but I can’t find the command to do so. I’ve already restarted the server just in case.
##############################
Bonjour,
Mon serveur Yunohost n’utilisait qu’un seul domaine depuis de nombreuses années : domain1.tld.
Hier, j’y ai ajouté un nouveau domaine : domain2.tld.
Aucun comptes qui existaient avant le nouveau domaine ne peuvent se connecter au formulaire utilisateur depuis le nouveau domaine à l’adresse https://domain2.tld/yunohost/sso/login mais les nouveaux, oui.
Cependant, les anciens comptes peuvent utiliser des adresses emails avec le nouveau domain, for exemple jeanmartin@domain2.tld.
Je pense qu’il faudrait mettre mettre à jour les informations des anciens comptes dans le serveur LDAP mais je ne trouve pas la commande pour le faire. J’ai déjà redémarré le serveur au cas où.
Share relevant logs or error messages
The form says for the user field “Le nom du compte n’est probablement pas valide” and for the password field “Le mot de passe est potentiellement invalide”.
################
Le formulaire dit pour le champ utilisateur “Le nom du compte n’est probablement pas valide” et pour le mot de passe “Le mot de passe est potentiellement invalide”.