Passer d'un sous-domaine par défaut Nohost à un autre domaine

Bonjour,

Aujourd’hui la machine Yunohost est configurée sur un domaine par défaut (sous-domaine) géré par Yunohost via un nohost.me
Ayant acquit un domaine chez un registrar, je voudrais configurer proprement les rdns et la machine si possible.

Je vois qu’il est possible de régler le domaine du registrar par défaut dans la config Yunohost.
Un message apparait “Voulez-vous vraiment changer le domaine principal ?”, avec bouton OK et Annuler.

Qu’est-ce que cela implique-t-il ?
Y aura-t-il des répercutions galères attendues et connues ?
Tous mes comptes actuels sont basés sur le nohost.me et ca me va bien.

Est-ce réellement nécessaire de mettre reconfigurer ce domaine principal sur le registrar ? Sinon ce n’est pas bien grave, j’arriverai à bien dormir quand même :stuck_out_tongue:

Merci d’avance !

Bonjour petrus,

Je peux pres comprend votre post, mais ma Francais ne suffice pas de ecrire. Comme ca, j’ecris en Anglais :stuck_out_tongue:

The rDNS is not a property of DNS / domain, but a property of the ‘IP-owner’. You did not read/post the helpful hints that were in the screen when you started your post, so I can’t say whether the IP owner in this case is your Internet provider or your VPS provider.

Do you mean the main domain (domaine principal)? The one can be changed with this button:
image
This setting defines the site that presents the SSOwat-login. It also sets the default domain for new email addresses and aliasses.

The existing apps will keep using the domain that they are configured to use. Most apps do support to be moved to another domain, so if you like you can later move (some of) them to your new domain (or a subdomain).

It is not at all necessary to set your newly registered domain as the main domain. My Yunohost has three domains via two registrars; at first a subdomain (sub.domain.tld) of one of these domains was the main domain, a while back I changed it to the domain itself (domain.tld).

PS: congratulations on your own domain. It works with a nohost-domain, but it is nice to chose a domain all by yourself :slight_smile:

This topic was automatically closed 30 days after the last reply. New replies are no longer allowed.