Nextcloud [is slow] est lent

Hello

My YunoHost server

Hardware: Old laptop or computer
YunoHost version: 4.3.6.3
I have access to my server : Through SSH | through the webadmin | direct access via keyboard / screen | …
Are you in a special context or did you perform some particular tweaking on your YunoHost instance ? : no

Description of my issue

I have updated nextcloud from 22.2.3~ynh1 to 22.2.7~ynh1 and collabora yesterday evening. Update worked apparently but nextcloud became very very slow, almost unusable and nextcloud can’t connect anymore to collabora serveur.


Mon serveur YunoHost

Matériel: Vieil ordinateur
Version de YunoHost: 4.3.6.3
J’ai accès à mon serveur : En SSH | Par la webadmin | En direct avec un clavier/écran | …
Êtes-vous dans un contexte particulier ou avez-vous effectué des modificiations particulières sur votre instance ? : non

Description du problème

J’ai mis à jour nextcloud de 22.2.3~ynh1 à 22.2.7~ynh1 et collabora online hier soir. La mise à jour a apparemment fonctionné mais nextcloud est devenu très très lent, presque inutilisable et nextcloud ne peut plus se connecter au serveur collaboratif.

Well, the problem about nextcloud speed has been solved by deactivating the Collabora Online app. So all problem comes from the update of collabora from 21.11.0.6~ynh1 to 21.11.4.1~ynh1. I enabled again the collabora app in nextcloud but remove the link to the server in the settings and nextcloud keeps being fast so the problem is not the app but the link between nextcloud and collabora serveur.

I uninstall and reinstall yunohost collabora Online serveur app and it works bask as usual.

Eh bien, le problème de vitesse de nextcloud a été résolu en désactivant l’application Collabora Online. Donc tout le problème vient de la mise à jour de collabora de 21.11.0.6~ynh1 to 21.11.4.1~ynh1. J’ai réactivé l’application collabora dans nextcloud mais j’ai supprimé le lien avec le serveur dans les paramètres et nextcloud reste rapide. Le problème n’est donc pas l’application mais le lien entre nextcloud et le serveur collabora.

J’ai désinstallé puis réinstallé l’app Collabora Online de Yunohost et ça refonctionne comme avant.

1 Like

This topic was automatically closed 15 days after the last reply. New replies are no longer allowed.