[FR] Owncloud a été mis à niveau manuellement vers Nextcloud. Comment migrer vers Nextcloud_ynh? [EN] Owncloud manually upgraded to Nextcloud. How to migrate to Nextcloud_ynh?

French:
J’ai initialement installé ownCloud avant que Nextcloud n’existe. Plus tard, je l’ai mis à niveau manuellement vers Nextcloud avant que l’application nextcloud Yunohost n’existe. Maintenant, Yunohost pense que c’est une instance de oenCloud, alors qu’il s’agit en fait de Nextcloud. J’essaie de comprendre comment migrer vers une installation Yunohost Nextcloud.

Pourrais-je créer une nouvelle installation Nextcloud, copier le contenu de / var / www / owncloud dans / var / www / nextcloud et éditer le fichier config.php pour qu’il pointe vers l’ancienne base de données?

Y a-t-il un meilleur moyen?

English:
I originally installed ownCloud before Nextcloud existed. Later I upgraded it manually to Nextcloud before the nextcloud Yunohost app existed. Now Yunohost thinks it’s an oenCloud instance when it’s actually Nextcloud. I’m trying to figure out how to migrate to a Yunohost Nextcloud install.

Could I just create a new Nextcloud install copy the contents of /var/www/owncloud to /var/www/nextcloud and edit it’s config.php to point to the old database?

Is there a better way?

This topic was automatically closed 15 days after the last reply. New replies are no longer allowed.