Durch das neue Ubdate stürtzt bei mir Mastodon ab und der ganze Server wird lam gelegt

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Ich habe versucht ein Update zu installier und was passiert geht nicht der ganze Server also nginx error 500
Das nur um ein Update einzuspielen. Warum testet man sowas vorher nicht, das einem alles kaputtgeht. Jedes Mal dasselbe. Einfach Ärgerlich. Man kann doch bevor man das Update freigibt doch testen. Jetzt habe ich den Server neu gestartet und jetzt fehlt Mastodon und meine ganzen Inhalte sind wohl auch weg, da es in meinen installierten Apps verschwunden ist und ich es neu installieren muss. Und muss das neu Installieren. He Liebe Entwickler ein Jahr Mastodon kaputt und ich bin nicht mal der einzige auf der Instanz. Ich habe User dazu gewonnen. Das nenne ich mal echt scheiße. Sorry für das Wort aber das ist mehr als Ärgerlich. Und ich verstehe nicht, warum man bevor man Update freigibt, nicht erstmal testet. Jetzt habe ich das System oder meinen Server neu gestartet und was ist ,ich komme nicht mal rein, sondern musste auf die unterste Ebene über Terminal geht schon lange nicht mehr. Doch von einem Jahr Arbeit alles zerstört. Das ist wirklich schlecht und nicht toll. Da scheint sich keiner Gedanken zu machen. Sorry das ist echt traurig.
Und auch im zweiten Jahr nur Englisch und Französisch ist genauso ärgerlich. Man kann sich nicht mal austauschen so das man es versteht.

  • READ ME AND USE THIS TEMPLATE IF YOU WANT TO GET HELP ! You may ask your question in english or french, whichever is easiest for you… But please use one of the templates provided below :wink:
  • LISEZ-MOI ET UTILISEZ CE MODÈLE DE TOPIC SI VOUS SOUHAITEZ OBTENIR DE L’AIDE ! Vous pouvez poser votre question en anglais ou français, selon ce qui est le plus simple pour vous… Mais de préférence en utilisant l’un des deux modèles fournis ci-dessous :wink:

:uk:/:us: Message template (english)

The “support” category is meant to ask for help or troubleshooting related to installing or using YunoHost or its applications. It is not to ask assistance on general system administration, network administration or special use cases that goes beyond the scope of the project. If you wish to discuss more advanced use case, please post in the “Advanced Use Case” category.

Before posting, please :

My YunoHost server

Hardware: VPS bought online / Old laptop or computer / Raspberry Pi at home / Internet Cube with VPN / Other ARM board / …
YunoHost version: x.x.x
I have access to my server : Through SSH | through the webadmin | direct access via keyboard / screen | …
Are you in a special context or did you perform some particular tweaking on your YunoHost instance ? : no / yes
If yes, please explain:

Description of my issue

To get help efficiently, please explain what you are trying to achieve, in which context, what you tried and provide detailed error messages and logs if you can.

Avoid saying that it “doesn’t work” or that it “does nothing” … explain what really happens and how you interpret it !

NB: you can use paste.yunohost.org to share logs and error messages. You can also directly include error messages using backticks like this :

Here are some error messages

:fr: Modèle de message (français)

La catégorie “support” est destinée à l’aide et au dépannage lié à l’installation et utilisation de YunoHost et de ses applications. Elle n’est pas destinée à de l’assistance généraliste pour l’administration système, réseau, ou pour les cas particuliers qui vont au dela de ce que propose le projet. Si vous souhaitez discuter de cas d’usage avancés, merci d’utiliser la catégorie “Advanced Use Case”.

Avant de poster, merci de :

Mon serveur YunoHost

Matériel: VPS acheté en ligne / Vieil ordinateur / Raspberry Pi à la maison / Brique Internet avec VPN / Autre carte ARM / …
Version de YunoHost: x.x.x
J’ai accès à mon serveur : En SSH | Par la webadmin | En direct avec un clavier/écran | …
Êtes-vous dans un contexte particulier ou avez-vous effectué des modificiations particulières sur votre instance ? : non / oui
Si oui, expliquer:

Description du problème

Pour obtenir de l’aide efficacement, expliquez qu’est-ce que vous cherchez à faire, dans quel contexte, qu’est-ce que vous avez essayé, et les messages d’erreurs / logs détaillés si possible.

Évitez de dire que quelque chose ne “marche pas” ou ne “fais rien” … expliquez ce qui se passe vraiment et comment vous l’interprêtez !

NB: vous pouvez utiliser le service paste.yunohost.org pour partager des logs ou messages d’erreurs. Vous pouvez aussi inclure directement ces messages en utilisant les “backticks” (accent grave) comme ceci :

Voici des messages d'erreurs

I’m really struggling to comment objectively on your post, as disrespectful and ignorant and full of stupid accusations as it is.
you are using a free open source software for which volunteers invest their time.
this forum is french and english speaking and it is extremely rude to blabber on here in german (even though that is my mother tongue).
you are completely ignoring the template on how to reasonably ask for help, so no one can help you and no one wants to help you.

and a tip for you Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

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Free tip: you should have a backup of your app from right before the upgrade attempt.


And @emo said it all. Closing.

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