Discourse access denied LDAP

:uk:/:us: In English

My YunoHost server

Hardware: VPS bought online
YunoHost version: 4.4.2
I have access to my server : Through SSH and through the webadmin.
Are you in a special context or did you perform some particular tweaking on your YunoHost instance ? : no

Description of my issue

Hello, I just updated my Yunohost instance on VPS, I did not perform the migration to Yunohost 11.0, I thought I would wait a few weeks before doing it.
I also updated Discourse, and since then I can’t connect with my user using LDAP. I still have no feedback on connections outside LDAP.

I get this message when I try to connect:
We are sorry, an error occurred when authorizing your account. Please try again.

Here are my logs (I did not use Yunopaste because my user’s name appears in it):

args:
  add:
  - my_user
  force: false
  permission: discourse.main
  protected: null
  sync_perm: true
ended_at: 2022-08-11 10:22:15.951028
error: null
interface: api
operation: user_permission_update
parent: null
related_to:
- - app
  - discourse
- - group
  - my_user
started_at: 2022-08-11 10:22:15.405720
success: true
yunohost_version: 4.4.2

============

2022-08-11 10:22:15,658: DEBUG - The permission database has been resynchronized
2022-08-11 10:22:15,817: DEBUG - La configuration de SSOwat a été regénérée
2022-08-11 10:22:15,950: DEBUG - Permission 'discourse.main' mise à jour

How do we solve this?


:fr: En Français

Mon serveur YunoHost

Matériel: VPS acheté en ligne
Version de YunoHost: 4.4.2
J’ai accès à mon serveur : En SSH et par la webadmin

Êtes-vous dans un contexte particulier ou avez-vous effectué des modificiations particulières sur votre instance ? : non

Description du problème

*Bonjour, je viens de mettre à jour mon instance Yunohost sur VPS, je n’ai pas réalisé la migration vers Yunohost 11.0, je pensais attendre quelques semaines avant de le faire.
J’ai également mis à jour Discourse, et depuis cela je n’arrive pas à me connecter avec mon utilisateur en utilisant le LDAP. Je n’ai pas encore de retour sur les connexions hors LDAP.

J’ai ce message lorsque j’essaie de me connecter :
Nous sommes désolés, une erreur s’est produite lors de l’autorisation de votre compte. Veuillez réessayer.

Voici mes logs (je n’ai pas utilisé Yunopaste parce que le nom de mon utilisateur apparaît, ici c’est my_user) :

args:
  add:
  - my_user
  force: false
  permission: discourse.main
  protected: null
  sync_perm: true
ended_at: 2022-08-11 10:22:15.951028
error: null
interface: api
operation: user_permission_update
parent: null
related_to:
- - app
  - discourse
- - group
  - my_user
started_at: 2022-08-11 10:22:15.405720
success: true
yunohost_version: 4.4.2

============

2022-08-11 10:22:15,658: DEBUG - The permission database has been resynchronized
2022-08-11 10:22:15,817: DEBUG - La configuration de SSOwat a été regénérée
2022-08-11 10:22:15,950: DEBUG - Permission 'discourse.main' mise à jour

Comment résoudre cela ?

Hello,
This is a known and worked-on problem.
Could you please try updating with this test branch (including 2.8.8 release)?

yunohost app upgrade discourse -u https://github.com/YunoHost-Apps/discourse_ynh/tree/ci-auto-update-v2.8.8

2 Likes

I was having the same problem, and that solved.

Yes it worked for my LDAP connexion. I don’t know yet for my other users, I don’t have their feedback yet.

How will be the future of my upgrades ? I do it with my webadmin interface, do I have to do an other ‘thing’ to go back to the main branch when the fix will be merged from the test branch ?

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