My YunoHost server
Hardware: Serveur Kimsufi KS-4C
YunoHost version: 11.1 ?
I have access to my server : SSH
Are you in a special context or did you perform some particular tweaking on your YunoHost instance ? : Just instlall 11.1
Description of my issue
Hello,
I just did the 11.1 upgrade and I can’t connect to the Webmin. I didn’t have an admin user in my user console. I thought that I could connect with the user who has the mail alias admin@mon_domaine.fr but it doesn’t seem to be the case. Normally I have 2 users on my instance, one that I use for some apps and another with a more secure password that I use for other apps and that I think is the first account I created. Before the upgrade I was connecting to the Webmin with a different password than the one I use for these two users and it doesn’t work if I try it with “admin” login.
I have access to my server with ssh but I can’t see what command to use.
# yunohost user list
users:
alex:
fullname: Alex Gb
mail: alex@gb-co.fr
mailbox-quota: 1024M
username: alex
gbd:
fullname: GB Co
mail: adm@gb-co.fr
mailbox-quota: 500M
username: gb
# yunohost user group list
groups:
all_users:
members:
- alex
- gb
visitors:
members:
# yunohost user info gb
fullname: GB Co
loginShell: /bin/bash
mail: adm@gb-co.fr
mail-aliases:
- admin@gb-co.fr
- webmaster@gb-co.fr
- postmaster@gb-co.fr
- no-reply@matter.gb-co.fr
- urbackup@gb-co.fr
- qnap-notif@gb-co.fr
mail-forward:
mailbox-quota:
limit: 500M
use: 3.0K (0%)
username: gb
Would you know how I can fix this?
Mon serveur YunoHost
Matériel: Serveur Kimsufi KS-4C
Version de YunoHost: 11.1 ?
J’ai accès à mon serveur : En SSH
Êtes-vous dans un contexte particulier ou avez-vous effectué des modificiations particulières sur votre instance ? Je viens de faire l’update 11.1
Description du problème
Bonjour,
Je viens de faire la maj 11.1 et je n’arrive plus à me connecter à la Webmin. Je n’avais pas d’utilisateur admin dans ma console utilisateur. J’ai donc pensé que je pourrais me connecter avec l’utilisateur qui a l’alias mail admin@mon_domaine.fr mais ça ne semble pas être le cas. Normalement j’ai 2 utilisateurs sur mon instance, un qui me sert pour certaines applis et un autre avec un mot de passe plus sécurisé qui me sert sur d’autres applis et qui je pense est le 1er compte que j’ai créé. Avant la maj je me connectais à la Webmin avec un mdp qui était différent de celui que j’utilise pour ces deux utilisateurs et qui ne fonctionne pas si je le tente avec l’identifiant admin.
J’ai accès à mon serveur en ssh mais je ne vois pas quelle commande passer.
# yunohost user list
users:
alex:
fullname: Alex Gb
mail: alex@gb-co.fr
mailbox-quota: 1024M
username: alex
gbd:
fullname: GB Co
mail: adm@gb-co.fr
mailbox-quota: 500M
username: gb
# yunohost user group list
groups:
all_users:
members:
- alex
- gb
visitors:
members:
# yunohost user info gb
fullname: GB Co
loginShell: /bin/bash
mail: adm@gb-co.fr
mail-aliases:
- admin@gb-co.fr
- webmaster@gb-co.fr
- postmaster@gb-co.fr
- no-reply@matter.gb-co.fr
- urbackup@gb-co.fr
- qnap-notif@gb-co.fr
mail-forward:
mailbox-quota:
limit: 500M
use: 3.0K (0%)
username: gb
Sauriez-vous comment je peux réparer ça ?